11 de febrer del 2009

DE TREKKING PELS ANNAPURNES

Hem viscut moltes i variades experiències durant aquest viatge, però encara hi ha coses que les vivim com el primer dia, el trekking que hem fet al voltant dels Annapurnes, simplement, ens ha fascinat i emocionat com mai! La gent que ens hem anat trobant pel camí són encantadors i riallers, els nens molt divertits, els paissatges al.lucinants, els pobles molt autèntics amb temples i les banderoles de pregàries molt fotogèniques, els hotels comodíssims, per estar a dies de la "civilització"...Bé, anirem per pams i us explicarem dia a dia el que han estat aquests 13 dies innolvidables...
DIA 1 Desde Pokhara (800 m) - Bahundanda (1310 m)- caminada: 3 hores
Vam anar 7 hores en bus desde Pokhara fins a Bubulhe, bastant infernal, com sardinetes tota l'estona i els constants sotracs tampoc ens deixaven clucar l'ull...però finalment a la una del migdia vam arribar a Bubulhe (840 m) on començariem la caminada fins a Bahundanda, de fons ja veiem les primeres muntanyes nevades de més de 6000 m. A les 5 de la tarda, després d'una pujadeta, ja arribavem al primer poble on passariem la nit, molta oferta d´hotels, i finalment ens vam quedar en un on deia que no estava recomanat per cap guia, allà vam tornar a coincidir amb l'Adam un noi americà de Montana que haviem conegut al bus.

DIA 2 Bahundanda (1310 m) - Chamje (1400 m)- caminada: 6 hores
Vam sortir a les 9 del matí, al principi una bona baixadeta, al cap d'una hora de caminar ens va atrapar l'Adam i vam continuar plegats, anavem xerrant i vam perdre el camí, de cop ens vam trobar en mig d'una esllevissada de roques que vam intentar escalar, però la cosa es complicava i vam deduir que per allà era impossible que hi passessin els mulus o els portejadors, per tant vam girar cua i de seguida vam trobar de nou el camí, tot està molt ben marcat i perdres és molt difícil, però vam badar una mica. Més endavant ens vam trobar un altre dels pocs turistes que hi havia fent aquest trekking, en Martin d'Anglaterra. Tots 4 vam continuar fins a Chamje, allà nosaltres ja estavem molt cansats i vam decidir quedar-nos al primer hostal que vam trobar, ells van decidir continuar un parell d´hores més fins a Tal.
L'hotel estava millor que el primer, i el menjar boníssim, i el nen de la casa (de 3 anys) es va fer amic nostre i vam passar una tarda molt divertida ensenyant-li català.

DIA 3 Chamje (1400 m) - Bagarchap (2160 m)- caminada: 6 hores
Caminem dintre una vall molt tancada, el camí és molt rocós i polsegós, no parem de trobar-nos caravanes de mules carregades, també un turista koreà amb guia i portejador, aquí al Nepal, hi ha moltíssima gent que es dedica a ser portejador, tant pel turisme, com per carregar material o menjar pels pobles, ja que no hi ha accés per carretera. Aquesta gent, són realment valents, arriben a portar fins a 60 kilos i caminen jornades de 8 hores, nosaltres portem de 6 a 8 kilos i acabem cada dia amb l'esquena baldada! Quan vam arribar a Bagarchap, una bona dutxa amb energia solar i a sopar, ja feia 3 dies que no carregavem la camara de fotos i ja començava tocar, ja que no paravem de tirar fotos a tord i a dret, de sobte ens vam adonar que haviem agafat el carregador equivocat, i ens quedaven molts dies de trekking i sense bateria...quin disgust!

DIA 4 Bagarchap (2160 m) - Chame (2710 m) caminada: 4 hores
Ens vam llevar una mica mandrosos i només vam caminar 4 hores, el camí molt suau i fàcil, a les 12 ja arribavem a Chame amb les fantàstiques vistes del Manaslu (8156 m) i l'Annapurna II (7937 m). Allà com una aparició hi havia una botiga on venien gairebé de tot, li vam explicar al noi el problema que teniem amb la camàra, i com per art de màgia, tenia un carregador universal, haguessim pagat el que fos, però simplement ens va costar 3 eur, no ens ho podiem creure, quina sort! Vam anar a celebrar-ho amb un bon dinar i per la tarda vam passejar pel poble, vam conèixer un polícia que parlava molt bé l'anglès i vam estar una bona estona conversant, després vam anar a unes aigües termals que deien que hi havia al costat del riu, ens van costar una mica de trobar, ja que eren minúscules i només hi vam poder posar els peus.

Dia 5 Chame (2710 m) - Ghyaru (3700 m) caminada: 6 hores

Aquest dia va ser molt més dur que l'anterior, ja que el desnivell va ser considerable, teniem dues opcions, passar per Pisang, fent la ruta baixa tot seguint el curs del riu, o fer la ruta alta més llarga i dura, però amb millors vistes de l'Annapurna II, l'Annapurna III i els seus glaciars, i dormir sota el Pisang Peak, per la nit el cel estrellat i aquelles moles blanques eren una passada! Feia una mica de fred i com que no és temporada alta, erem els únics turistes del petit poble i com que el menjador de l´hostal era mol fred, vam sopar a la cuina amb en Kharma de 36 anys que regenta el local i vam passar una bona estona escoltant la seva vida, després vam anar a dormir amb una ampolla d'aigua calenta als peus del sac i així no vam passar gens de fred!DIA 6 Ghyaru (3700 m) - Manang (3500 m) caminada: 4 hores

La sortida de sol des d'aquest poblet enfilat va ser impressionant! Ben aviat vam començar a baixar, tot el camí planer i de baixada, fins a trobar altra vegada el fons de la vall, allà ens vam trobar dos nens que carretejaven llenya i ens van demanar aigua i van practicar una mica d'anglès amb nosaltres. El poble de Manang, tot i estar a 4 o 5 dies a peu de la carretera més pròxima, semblava que haguèssim tornat a la "civilització", és un poble una mica més gran que els altres i que gaudeix dels drets comercials amb la frontera del Tibet. L'hotel tenia , fins i tot, bany dintre l'habitació, amb vistes a l'Annapurna II, III i el Gangapurna amb el seu majestuós glaciar. Per la tarda ens vam retrobar amb l'Adam i en Martin (que havien arribat el dia abans i feien l'aclimatació per pujar al pas), ara ja no ens vam tornar a separar més fins després de passar el coll. Per la tarda vam anar al cine, si! un cine tot curiós, dins d'una barraca de fusta amb seients de fusta i pell de Yak, i una estufa de llenya per escalfar-nos, va ser tota una experiència! Aquests pobles fins i tot gaudeixen de més hores d'electricitat que la gran ciutat de Pokhara, ja que els salts d'aigua són ben aprofitats. DIA 7 Manang (3500 m) - Thorung Phedi (4420 m) caminada: 7 hores

Comença la part més dura, sortim els 4, l'Adam, en Martin, i nosaltres. Avui, ens hauriem d'haver quedat a Manang per aclimatar bé, però ho hem descartat, ja que la nit anterior ja haviem dormit bastant amunt. La caminada ha passat volant, ja que hem anat xerrant tot el camí, hem parat a dinar a Ledar i l'Adam ens ha convidat a carn de Búfal deshidratada i formatge de Yak, que havia comprat a Pokhara, boníssim! També ens hem estalviat algun euro, ja que porta un llàpis de llum ultraviolada que purifica l'aigua al moment, tot un bon invent! Finalment hem arribat als peus del coll del Thorung La.
DIA 8 Thorung Phedi (4420 m) - Muktinak (3710 m) caminada: 6 hores
Dormir a 4400 m. no és gens fàcil, et despertes moltissims cops, a les 5 finalment ens hem llevat i a les 6, després desmorzar, comencem a pujar, poc a poc i anar fent! Amb 3 hores, bastant dures, ja erem a dalt del Thorung La (5416 m), hi havia molt poca neu i quasi bé no feia vent, ens hem fet les fotos de rigor i hem començat a baixar per l'altre costat, 3 hores més de llarga baixada i finalment hem arribat al poble de Muktinak, tots 4 hem decidit allotjar-nos a l'hotel Bob Marley, allà hi havia una dutxa amb gas, realment calenta! que se'ns ha posat de conya! Per dinar hem demanat 2 pizzes una d'elles l'especial, sonava bé, però per la tarda no ens hem trobat massa bé i hem lligat caps, haviem menjat Pizza de Marihuana...Ostres tu! quin mal estar i quina tonteria tota la tarda!
DIA 9 Muktinak (3710 m) - Marpha (2680 m) caminada: 5 hores
Esmorzem tots 4 junts, el panorama encara dura, nosaltres ja estem recuperats de la "intoxicació", però en Martin i l'Adam encara es tiren uns pets i rots que fan por, ells diuen que és culpa de l'all que portaven els momos que van menjar a Thorung Phedi...jejeje, quin fart de riure! Ara ja ens separem definitivament, unes abraçades i intercanvi d'e-mails i continuem el nostre camí, ja que ells volen volar desde Jomson (un poble a la vora que té servei d'avionetes). Avui hem pogut dormir millor i el camí més suau i baixada, però fa un vent insoportable sort de les vistes del Dhaulagiri (8157 m) a l'oest i els Nilgiris a l'est ho arreglen una mica. El poble de Marpha arreconat en una vall és preciós amb els carrers empedrats i estrets i les cases de pedra de color blanc totes del mateix estil. Per la tarda anem a fer un vol pel poble, i coneixem un noi tibetà que regenta una botiga de souvenirs, tot xerrant li comentem que ens agradaria anar amb cavall fins al següent destí, ens explica que al poble no hi ha cavalls, però al campament tibetà si i que hi anem demà al matí i podrem parlar amb un seu amic que en té.Dia 10 Marpha (2680 m) - Ghasa (2084 m) cavall: 6 hores
A les 8 ja erem al Camp de refugiats tibetans, un nen ens va dur fins a la porta de'n Kharma, allà ens el vam trobar a ell i a la seva germana que fa classes de repàs als nens de l'escola que ara fan vacances. Vam arribar a un acord amb l'amo dels cavalls, vam haver d'esperar un parell d'hores per possar-los apunt i a les 10 ja sortiem. L'experiència va ser molt bonica, però el mal de cul de després...ufff! en fi, a les 5 de la tarda vam arribar a Ghasa.Dia 11 Ghasa (2084 m) - Shikha (1900 m ) caminada: 6 hores
El nostre destí per avui era Totopani (1200 m) on hi ha unes termes, en tres hores ja hi vam arribar, però les termes no ens han agradat massa i després de dinar uns momos hem decidit continuar cap a Shikha, ara el camí torna a fer pujada, durant unes 3 hores, sort que hem trobat molts poblets i tot el camí està fet d'escales de pedra, a mig camí hem trobat mandarines que ens han anat de conya per fer una paradeta i descansar un xic. Arribant a Shikha, hem dormit en un hotelet amb unes vistes del Dhaulagiri impressionants!!!Dia 12 Shikha (1900 m ) - Ghorapani (2800 m) caminada: 3 hores
Només hem caminat 3 hores, però totes de duríssima pujada, Ghorapani és interessant, ja que a 40 minuts té el Poon Hill, un turonet on hi ha unes de les millors vistes dels Himalayas. Hem passat la tarda pel poble i hem anat a dormir aviat per aixecar-no i poder anar a veure la sortida de sol des d'allà.
Últim Dia Ghorapani (2800 m) - Pokhara (84o m) caminada: 5 hores
El despertador sona a les 5:30, però el dia està tapat i no val la pena aixecar-se, fem el ronso fins a les 7, esmorzem i ho preparem tot per marxar, de cop un xafec i comença a nevar, ja haviem decidit quedar-nos un dia més, quan s`ha aixecat el dia i hem pogut començat anar avall. Al Poon Hill no hi hem pogut anar , per que estava encara bastant tapat. La baixada fins a Naya Pul, ha estat molt i molt dura, al final ja ens feien mal els genolls de tanta baixada. Hem fixat, la sortida del parc nacional i hem agafat un taxi fins a Pokhara.
Definitivament el millor trekking que hem fet mai!!!

miquel ha dit...

FELICITATS!!!!!!

QUIN TREKKING NANOS!!!!!

Jordi Meya.

Anna i Ruben ha dit...

Ep! de tant en tant us anem seguint, i hem al·lucinat amb el trekking que heu fet: FELICITATS!!!
No ens faria pas res a nosaltres...és una il·lusió que ens queda pendent!!
Apali, a seguir disfrutant!

JORDI QUELLOS LLOBET ha dit...

Ei parella!!! Quin espectacle!!!, no?
Ja veig que us ho heu passat d'allo mes be! Realment es lo maxim de lo maxim!
A veure amb que ens sorpreneu ara? encara hi ha mo;lt per fer!!
Una abracada molt gran!

Jordi

Anònim ha dit...

Ei nois, molt xulo el trekking, ens ha agradat molt tota l'explicació que heu fet. Us desitjem una bona tornada.

Potser la millor experiencia del viatge? Almenys a mi seria un somni estar tant aprop dels cims mes alts del mon! Salut i aprofiteu que això s´acaba!!

Guillem Ferrer

Anònim ha dit...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!

Unknown ha dit...

Hi!

I went to Everest Base Camp and was going to Annapurna this past April/May. I can tell you that I found good prices in Kathmandu. I went shopping with my guide though and he seemed to get good deals. I think he rents-out sleeping bags. You can get them in Pokhara too, but you will find a bigger selection in Thamel. this means you can get better deals and will be able to talk them down on the price. It is a Nepali custom (I read in a guide) to bargain. It is fun. You will have no problems wih the weight on the plane. My bag was a bit big, I have a hard time traveling light.
I did hire a guide and he took care of hiring a porter. He works with trusted people. I can recommend my guide. He was knowledgeable, friendly, and most of all looked-out for my safety. He seemed to know just about everyone in Kathmandu and many, many guides and people on the mountain. Because Sanjib knows so many people he was constantly getting updates from up the mountain, or down the mountain. It was great to travel with a guide that has so many established relationships. I found him by chance through a travel forum and then got references from him. That is, I emailed past clients. In no time, I received emails from Italy, Germany and the U.S. singing this guy’s praises, so that is how I went about finding my guide. I found the price very reasonable and I liked the fact that you do not pay until you get there, so you avoid the big down payments and the advance payments as well. I was happy to travel solo. Traveling in a group is great, but for sure, you will not get personalized attention. You can meet a lot of people at the tea houses, or as you go along the trek you will become familiar with others “going your way.” You can contact Sanjib Adhikari at sanjib-adhikari@hotmail.com and Mobile No +9779841613822. I recommend email. I am sure he will be happy to provide you with references. Let me know if you have more questions and enjoy!!!